Pohanka se opět vrací na naše stoly

pohanka

Pohanka pochází z Asie, přesněji řečeno z Himalájí. V poslední době se těší velkému zájmu, pro své pozitivní účinky. Obsahuje mnoho, pro naše tělo nezbytných prvků. Jsou to zinek, železo, vápník, fosfor, mangan, ale třeba i vitamin B a rutin. Rutin je velmi důležitý prvek, který působí jako prevence proti mrtvicím nebo infarktu a podporuje obnovu buněk. Působí dokonce proti oparům, hemeroidům, vysokému cholesterolu či vysokému krevnímu tlaku. Pohanka je vhodná také k čištění organismu.

Pohanka a její využití

Pohanka je z řad jednoletých bylin a jako obilnina pronikla zpátky do našeho jídelníčku díky svým zdraví prospěšným vlastnostem. Její zrna se zpracovávají různými způsoby. Dají se koupit pohankové kroupy, mouka a dokonce med. U nákupu pohanky loupané dbejte na to, aby byla spíše světlé barvy. Dá se připravovat podobně jako kuskus. Nechá se nabobtnat přikrytá pod pokličkou a nejlépe ještě zabalená v utěrce, aby teplo neunikalo. Pohanka tmavá není však loupaná mechanicky, ale teplem až do 200 °C. Musí se tím pádem déle vařit a tím se zničí větší množství hodnotných látek. Kvalitním zdrojem rutinu je zmíněný med, který by se měl podávat do vlažného čaje, aby se horkem nezničil. Mezi její výhody patří absence lepku, což může být dobré pro pacienty s celiakií (nesnášenlivost lepku). Pohankovou mouku lze použít na pečení bezlepkového pečiva. Můžete s ní také zahušťovat pokrmy. Receptů, jak připravit pohanku, najdete na internetu velké množství. Dá se dělat na slaný i sladký způsob. Mohou se s ní obohacovat polévky místo nudlí nebo nočků. Smícháním se zeleninou připravíte kvalitní vegetariánské jídlo. Rovněž se dá využít na zhotovení karbanátků. Pohanku můžete koupit v hypermarketech nebo v obchůdcích se zdravou výživou.

Fotografie publikována se svolením Apolonia Photography/ FreeDigitalPhotos.net

Gábina (76 Příspěvků)



Můžete zanechat odpověď, nebo zpětný odkaz z vašich vlastních stránek.

Napsat komentář